Storywalk - strategisk storytelling, der gør dig superskarp på dine fortællinger og kernebudskaber

Få udviklet eller skærpet dit brand, din virksomhed eller dit projekt med fortællingen som den store motor.

En storywalk er for ledere, projektansvarlige, iværksættere, selvstændige m.fl., der har brug for at kommunikere retning, formål, mening og værdi ifm. bl.a. nye strategier, visioner og vigtige projekter.
Ved at kombinere grundelementer fra storytellingens værktøjskasse med vandreturens abc fører en storywalk dig sikkert i mål og gør dig klogere på din opgave og den kommunikation, der kan hjælpe dig med at løse den.
 
Det får du ud af en Storywalk:
 
 Dybere indsigt i og forståelse for kernen i og målet med din virksomhed, dit projekt, din idé eller dit produkt
 
 Kendskab til og praktiske øvelser med konkrete værktøjer til at udvikle din fortælling og kernebudskaber
 
 Frisk luft, bevægelse, refleksioner og samtaler i smuk natur, der giver dig energi og mentalt overskud til at tænke nyt, stort og kreativt.
 
Et opsamlende workshopforløb efter en storywalk fører den centrale fortælling et vigtigt skridt videre i dens udvikling og formidling. Fortællingens endelige form og indhold kan evt. udføres af a2be kommunikation efterfølgende som afslutning på hele processen. 
 

LANG STORYWALK

Program i store træk

1. dag
- Kaffe og velkomst
- Oplæg med fokus på din virksomhed, dit brand, dit projekt, dit produkt m.m. - og storytelling som et relevant værktøj at arbejde med
- Kort frokost
- Pause/omklædning til vandretur
- 4-6 timers vandring inkl. refleksioner over og samtaler med fokus på bl.a. vision, mål, værdier, historie og handlinger
- Slut på vandreturen. Mulighed for øl-pause på kro eller anden beværtning
- Middag
- Opsamling på dagens læring
- Godnatfortælling

2. dag
- Morgenmad
- Workshop hvor du arbejder videre med den centrale fortælling og kernebudskaberne for din virksomhed, dit projekt, dit produkt eller din person m.v. ud fra klassiske hands-on fortællemodeller og sproglige guidelines. 
- Opsamling og afrunding
Muligt eftermodul: a2be kommunikation udarbejder den endelig fortælling og evt. versioner af denne, som skal kommunikeres i de relevante kanaler til de relevante målgrupper.

MELLEM STORYWALK
Kaffe og oplæg kan foregå hos en af a2be kommunikations samarbejdspartnere eller på deltagernes egen arbejdsplads. 


Program i store træk

- Kaffe og velkomst
- Oplæg med fokus på din virksomhed, dit brand, dit projekt, dit produkt m.m. - og storytelling som et relevant værktøj at arbejde med
- Kort frokost
- Pause/omklædning til vandretur
- 4-6 timers vandring inkl. refleksioner over og samtaler med fokus på bl.a. vision, mål, værdier, historie og handlinger
- Slut på vandreturen. Kort opsamling - gerne kombineret med hygge på en kro
- Middag hvis der er ønske om det
Muligt eftermodul: a2be kommunikation udarbejder en endelig fortælling og evt. versioner af denne, som skal kommunikeres i de relevante kanaler til de relevante målgrupper.

 
KORT STORYWALK

Program i store træk

- 4-6 timers vandring inkl. refleksioner over og samtaler med fokus på bl.a. vision, mål, værdier, historie og handlinger
- Slut på vandreturen
- Kort opsamling – gerne kombineret med hygge på en kro 
Muligt eftermodul: a2be kommunikation udarbejder en endelig fortælling og evt. versioner af denne, som skal kommunikeres i de relevante kanaler til de relevante målgrupper.

Mini Storywalk?
a2be kommunikation tilbyder i forvejen Walk & Tell ture –som kan tilpasses forskellige dagsordenener og arrangementer.
 
 
 
Storywalk for en gruppe
Relevant for gruppe af ledere, projektteams, netværk, foreninger m.fl.
Hvis gruppen ønsker den lange Storywalk med middag, overnatning og workshopmodul er det med minimum 8 deltagere af hensyn til bl.a. madlavning.
Kontakt Trine Vendelboe Juul for samtale/møde og nærmere aftale
 
Storywalk for én person
Relevant for ledere, iværksættere, selvstændige m.fl.
Den korte eller mellem Storywalk vil være det mest oplagte valg for en enkelt person, men der vil selvfølgelig være mulighed for både et før og eftermodul – alt efter ønske og behov.
Kontakt Trine Vendelboe Juul for samtale/møde og nærmere aftale
 
HVOR I LANDET?
a2be kommunikation har fundet ruter og indledt samarbejder med forskellige steder, der har placeringen i smuk og scenisk natur tilfælles – foruden at kunne tilbyde lokaler til oplæg og workshop samt stå for mad og logi.

P.t. tæller samarbejdslisten:
Hald Hovedgaard 
Vandreruten er omkring Dollerup Bakker, Hald Sø og på hærvejen.
Oplæg, workshop, kost og logi på Hald Hovedgaard vil være præget af det historiske, rustikke og simple koncept uden dikkedarer

Karpenhøj Naturcenter
Vandreruten er i Nationalpark Mols Bjerge og ved Fuglsø Vig.
Oplæg, workshop, kost og logi på Karpenhøj Naturcenter vil give mulighed for mere primitive udeliv-elementer såsom vildmarksmad og overnatning i shelters.

Sinatur Hotel Haraldskær
Vandreruten er ved Vejle Ådal
Oplæg, workshop, kost og logi på Hotel Haraldskær vil være i mere luxuriøse rammer, men stadig med naturen, nærværet og det autentiske som væsentlige faktorer.
 
I 2018 vil det også blive muligt at tilrettelægge flere dage lange storywalks i udlandet - fx på nogle af de kendte pilgrimsruter i det sydlige Europa. 
 
En Storywalk i nærheden af dig?
Bor du et smukt sted i landet, hvor der samtidig er mulighed for bespisning og evt. overnatning så giv a2be kommunikation et tip.
 
Lang, kort eller mellem?
En Storywalk er i udgangspunktet på ca. 4-6 timer og kan bestå af blot vandreturen og de refleksionsøvelser og samtaler, man vil blive præsenteret for undervejs.

Et endnu større fagligt udbytte og et mere konkret output kan opnås ved at koble et kort undervisningsmodul på inden vandreturen og en workshop efter vandreturen. Og evt. få a2be kommunikation til at færdiggøre fortællingen efterfølgende. 
Derfor tilbyder a2be kommunikation 3 versioner af en Storywalk.
Se beskrivelserne til venstre
 
 
a2be kommunikation | 8250 Egå  | Tlf.: 2891 5150