På dette kursus skal du arbejde med at udvikle, skærpe og udbrede din organisations kernefortælling samt diverse underfortællinger.
Du skal træne dit blik for, hvor og hvordan fortællinger kan folde sig ud i både den daglige kommunikation samt i krise- og forandringskommunikation – og til både interne og eksterne målgrupper og medier. På den måde bliver storytelling en metode til at styrke din organisation af både gavn og navn - og samtidig dæmme op for negativ omtale, spekulationer og mistrvisel.
Det lærer du på kurset

At spotte hvilke fortællinger og samtaler, der gør sig gældende i og uden for din organisation – positive såvel som negative

At støbe kuglerne til den bedste og mest holdbare fortælling - og underfortællinger

At bruge klassiske fortællemodeller og retoriske virkemidler til at gøre din fortælling stærk og overbevisende

At arbejde med dit sprog og din tale, så ’teksten’ bliver mere nærværende og troværdig

At udfolde din fortælling i forskellige sammenhænge til forskellige interessenter i forskellige kanaler – mundtlige som skriftlige
Kurset baserer sig på teori, undervisers egne erfaringer samt lærerige cases inden for storytelling og er en blanding af oplæg og øvelser med fokus på både mundligt og skriftlig formidling. Der vil være udvalgte fremlæggelser med henblik på feedback, som alle kan lære af.