Sådan kommunikerer du et vinderprojekt


Forandringer og nye tiltag er perfekte anledninger til at styrke en organisation og øge arbejdsmotivationen. Det kræver dog, at både ledere og mellemledere er bevidste om de særlige kommunikative udfordringer og hensyn, som man i forandringssituationer typisk skal tage højde for. Og at de har de kompetencer, der skal til for at kommunikere overbevisende og troværdigt.
 
Sådan kommunikerer du et vinderprojekt gør dig bedre til at kommunikerer dine projekter og giver dig værktøjer og metoder til at overskueliggøre og tilrettelægge dine kommunikationsindsatser.

Det lærer du på kurset:

At kommunikere kernen i og nødvendigheden af dit projekt eller forandringen
 
At gøre projektet eller forandringen meningsfuld for de væsentligste interessenter – herunder at klarlægge de for- og imod issues, som optager de forskellige interessenter
 
At kvalificere dit projekt eller forandringen ved at koble fortællingen sammen med din organisations værdigrundlag, historik og forretningsvision
 
At identificere og organisere de positive kræfter, der skal bidrage aktivt med at lede og formidle dit projekt eller forandringen
 
At udarbejde en overskuelig strategi og plan for din kommunikationsindsats
 
Kurset baserer sig på teori og undervisers egne erfaringer og cases inden for forandringskommunikation og er en blanding af oplæg, analyser samt kompetenceudviklende opgaver af både mundtlig og skriftlig karakter. Der vil være udvalgte fremlæggelser med henblik på feedback, som alle kan lære af.
 
 
Målgruppe
Kurset henvender sig til ledere, mellemledere og forandringsledere, der gerne vil blive bedre til at ’sælge’ deres projekter, og som mangler nogle værktøjer og metoder til at overskueliggøre og tilrettelægge den fornødne kommunikationsindsats. En tilgang, som de kan anvende på tværs af forskellige projekter og forandringssituationer.
Kursets analyser og opgaver er tiltænkt deltagernes egne, konkrete udfordringer, så det vil være en fordel at have en case med, der kan bruges på kurset.
 
Varighed
Kurset er skemasat til 2 dage, men kan forkortes eller forlænges efter ønske. Tid og sted bliver aftalt efter kundens ønske, men a2be kommunikation har et samarbejde med Kirstinelund Konferencecenter i Lystrup ved Aarhus, hvis det har interesse. Kurset kan gentages – med max 12 deltagere ad gangen. Der er ikke noget minimumsantal – dog vil prisen for kurset minimum svare til 4 deltagerpriser.

Pris for 2-dags kursus
6.750 kr. per deltager inkl. kursusmaterialer, lokale og forplejning.
Ved afholdelse i kursisternes egne lokaler er prisen 5.500 per deltager inkl. kursusmateriale.

de lux udgaven
Kurset kan afholdes på Karpenhøj Naturcenter, Hotel Koldingfjord eller andre kursus- og konferencesteder af tilsvarende karakter i smukke omgivelser. Programmet kan således kombineres med en overnatning og række håndplukkede og relevante oplevelser og aktiviteter, som tilfører kurset en ekstra dimension.

Prisen for et de lux kursus vil i udgangspunktet være en fast pris ud fra de aktiviteter, der bliver aftalt og ikke efter antal deltagere. Hvis deltagerne kommer fra forskellige virksomheder – fx via et erhvervsnetværk – kan prisen selvfølgelig blive delt efter antal deltagere.
a2be kommunikation | 8250 Egå  | Tlf.: 2891 5150