Forandringer og nye tiltag er perfekte anledninger til at styrke en organisation og øge arbejdsmotivationen. Det kræver dog, at både ledere og mellemledere er bevidste om de særlige kommunikative udfordringer og hensyn, som man i forandringssituationer typisk skal tage højde for. Og at de har de kompetencer, der skal til for at kommunikere overbevisende og troværdigt.
Sådan kommunikerer du et vinderprojekt gør dig bedre til at kommunikerer dine projekter og giver dig værktøjer og metoder til at overskueliggøre og tilrettelægge dine kommunikationsindsatser.
Det lærer du på kurset:

At kommunikere kernen i og nødvendigheden af dit projekt eller forandringen

At gøre projektet eller forandringen meningsfuld for de væsentligste interessenter – herunder at klarlægge de for- og imod issues, som optager de forskellige interessenter

At kvalificere dit projekt eller forandringen ved at koble fortællingen sammen med din organisations værdigrundlag, historik og forretningsvision

At identificere og organisere de positive kræfter, der skal bidrage aktivt med at lede og formidle dit projekt eller forandringen

At udarbejde en overskuelig strategi og plan for din kommunikationsindsats
Kurset baserer sig på teori og undervisers egne erfaringer og cases inden for forandringskommunikation og er en blanding af oplæg, analyser samt kompetenceudviklende opgaver af både mundtlig og skriftlig karakter. Der vil være udvalgte fremlæggelser med henblik på feedback, som alle kan lære af.