Uanset om I allerede har valgt sociale medier til eller føler jer klar til endelig at tage springet ud på den evigt brusende strøm af kommunikation, så er grundige og strategiske overvejelser over, hvorfor I overhovedet skal være tilstede på sociale medier, hvor og hvordan helt essentielt, hvis det skal give mening og skabe værdi at bruge ressourcer på mere kommunikation på flere platforme.
Vi ser på, hvad der karakteriser de forskellige sociale medier. Hvad er deres berettigelse, deres ’spilleregler’, muligheder og udfordringer. Hvordan kan kommunikationen på sociale medier spille sammen med og integreres med den øvrige kommunikation – herunder den analoge og daglige offline kommunikation.
Det lærer du på kurset:

At forstå, hvad det sociale ved de sociale medier betyder – på godt og på ondt

At betragte de sociale medier som en naturlig og integreret del af den samlede kommunikation

At formulere mål, principper og KPI’er for kommunikationen og omsætte dem til konkrete indsatsområder

At udvikle koncepter og producere indhold til de sociale medier med afsæt i de formulerede mål og principper

At koble kommunikationen på sociale medier med kommunikationen på andre kanaler

At praktisere flow og vedholdenhed ved brug af bl.a. publiceringsplaner.
Kurset baserer sig på teori og undervisers egne erfaringer og cases inden for sociale medier og strategisk kommunikation og er en blanding af oplæg og opgaver/øvelser med udgangspunkt i kursisternes egne organisationer. Der vil være udvalgte fremlæggelser med henblik på feedback, som alle kan lære af.