Indhold og koncepter på sociale medier

 
Uanset om I allerede har valgt sociale medier til eller føler jer klar til endelig at tage springet ud på den evigt brusende strøm af kommunikation, så er grundige og strategiske overvejelser over, hvorfor I overhovedet skal være tilstede på sociale medier, hvor og hvordan helt essentielt, hvis det skal give mening og skabe værdi at bruge ressourcer på mere kommunikation på flere platforme.
 
Vi ser på, hvad der karakteriser de forskellige sociale medier. Hvad er deres berettigelse, deres ’spilleregler’, muligheder og udfordringer. Hvordan kan kommunikationen på sociale medier spille sammen med og integreres med den øvrige kommunikation – herunder den analoge og daglige offline kommunikation.

Det lærer du på kurset:

At forstå, hvad det sociale ved de sociale medier betyder – på godt og på ondt
 
At betragte de sociale medier som en naturlig og integreret del af den samlede kommunikation
 
At formulere mål, principper og KPI’er for kommunikationen og omsætte dem til konkrete indsatsområder
 
At udvikle koncepter og producere indhold til de sociale medier med afsæt i de formulerede mål og principper
 
At koble kommunikationen på sociale medier med kommunikationen på andre kanaler
 
At praktisere flow og vedholdenhed ved brug af bl.a. publiceringsplaner.
 
Kurset baserer sig på teori og undervisers egne erfaringer og cases inden for sociale medier og strategisk kommunikation og er en blanding af oplæg og opgaver/øvelser med udgangspunkt i kursisternes egne organisationer. Der vil være udvalgte fremlæggelser med henblik på feedback, som alle kan lære af.
 
 
Målgruppe
Kurset henvender sig til ledere og medarbejdere, for hvem både interne og eksterne kommunikationsopgaver udgør en væsentlig del af det daglige arbejde. Derudover skal der i organisationen være et ønske om at arbejde mere strategisk og målrettet med kommunikation – herunder kommunikationen på sociale medier. Det vil også være ønskeligt med kursister, der er opsatte på at dele deres viden bredt i organisationen efterfølgende.
 
Varighed
Kurset er skemasat til 2 dage, men kan forkortes eller forlænges efter ønske. Tid og sted bliver aftalt efter kundens ønske, men a2be kommunikation har et samarbejde med Kirstinelund Konferencecenter i Lystrup ved Aarhus, hvis det har interesse. Kurset kan gentages – med max 12 deltagere ad gangen. Der er ikke noget minimumsantal – dog vil prisen for kurset minimum svare til 4 deltagerpriser.
 
Pris for 2-dags kursus
6.750 kr. per deltager inkl. kursusmaterialer, lokale og forplejning.
Ved afholdelse i kursisternes egne lokaler er prisen 5.500 per deltager inkl. kursusmaterialer for 2 dage.
Kurset kan afholdes på Karpenhøj Naturcenter, Hotel Koldingfjord eller andre kursus- og konferencesteder af tilsvarende karakter i smukke omgivelser. Programmet kan således kombineres med en overnatning og række håndplukkede og relevante oplevelser og aktiviteter, som tilfører kurset en ekstra dimension.

Prisen for et de lux kursus vil i udgangspunktet være en fast pris ud fra de aktiviteter, der bliver aftalt og ikke efter antal deltagere. Hvis deltagerne kommer fra forskellige virksomheder – fx via et erhvervsnetværk – kan prisen selvfølgelig blive delt efter antal deltagere.
a2be kommunikation | 8250 Egå  | Tlf.: 2891 5150