
Hvad er god kommunikation værd? I kroner og ører? På imagekontoen? I forhold til arbejdsglæde og effektivitet?
Det er svært at svare på. Med mindre man sætter sig nogle klare mål for, hvad kommunikationen skal bidrage med. Og følger op med målinger, evalueringer og nye mål.
Alt for ofte bliver der brugt tid og ressourcer på kommunikation uden at have gjort sig klart, hvad formålet egentlig er, og hvad det skal bidrage med. En udfordring, der ikke er blevet mindre med de sociale mediers indtog og høje krav til flow og produktion af indhold.
Det kan en kommunikationspolitik rette op på, og på dette kursus støber vi kuglerne til nogle af vigtigste elementer, som en kommunikationspolitik bør indeholde, hvis man vil arbejde målrettet og værdibaseret med sin kommunikation.
Det lærer du på kurset:

At skelne mellem kommunikationsmål og forretningsmål – og koble dem til hinanden

At formulere principper og mål for kommunikationen og omsætte dem til konkrete indsatsområder og operationelle handlinger

At være ressourcebevidst og blive bedre til at prioritere de mest værdiskabende kommunikationsprodukter og kanaler. Og skære de overflødige fra

At konkretisere og praktisere kommunikationspolitikken - med udgangspunkt i forskellige situationsbestemte øvelser

At ’sælge’ kommunikationspolitikken til resten af organisationen
Kurset baserer sig på teori og undervisers egne erfaringer og cases inden for strategisk kommunikation og kommunikationspolitik og er en blanding af korte oplæg, en masse skrive/arbejdsopgaver med udgangspunkt i kursisternes egne organisationer og små øvelser af både skriftlig og mundtlig karakter. Der vil være udvalgte fremlæggelser med henblik på feedback, som alle kan lære af.