"Husregler" oversat til kommunikationsprincipper:
 
Tilpas din kommunikation til den kontekst, du befinder dig i.
 
Bidrag med positive budskaber.
 
Løft dit sprog med metaforer og andre sprogblomster.
 
Giv tid til eftertænksomhed og forny dine gloser.
 
Husk at du har to ører at lytte med og én mund at tale med.
 
Involvér dig i livgivende samtaler.
 
Vær opmærksom og sæt pris på andre perspektiver end dit eget.
 
Brug humor og vær nærværende.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommunikationens KPI - på vej mod en kommunikationspolitik

Hvad er god kommunikation værd? I kroner og ører? På imagekontoen? I forhold til arbejdsglæde og effektivitet?
Det er svært at svare på. Med mindre man sætter sig nogle klare mål for, hvad kommunikationen skal bidrage med. Og følger op med målinger, evalueringer og nye mål.
 
Alt for ofte bliver der brugt tid og ressourcer på kommunikation uden at have gjort sig klart, hvad formålet egentlig er, og hvad det skal bidrage med. En udfordring, der ikke er blevet mindre med de sociale mediers indtog og høje krav til flow og produktion af indhold.

Det kan en kommunikationspolitik rette op på, og på dette kursus støber vi kuglerne til nogle af vigtigste elementer, som en kommunikationspolitik bør indeholde, hvis man vil arbejde målrettet og værdibaseret med sin kommunikation.

Det lærer du på kurset:

At skelne mellem kommunikationsmål og forretningsmål – og koble dem til hinanden
 
At formulere principper og mål for kommunikationen og omsætte dem til konkrete indsatsområder og operationelle handlinger
 
At være ressourcebevidst og blive bedre til at prioritere de mest værdiskabende kommunikationsprodukter og kanaler. Og skære de overflødige fra
 
At konkretisere og praktisere kommunikationspolitikken - med udgangspunkt i forskellige situationsbestemte øvelser
 
At ’sælge’ kommunikationspolitikken til resten af organisationen
 
Kurset baserer sig på teori og undervisers egne erfaringer og cases inden for strategisk kommunikation og kommunikationspolitik og er en blanding af korte oplæg, en masse skrive/arbejdsopgaver med udgangspunkt i kursisternes egne organisationer og små øvelser af både skriftlig og mundtlig karakter. Der vil være udvalgte fremlæggelser med henblik på feedback, som alle kan lære af.
 
 
 
Målgruppe
Kurset henvender sig til ledere samt medarbejdere, for hvem både interne og eksterne kommunikationsopgaver udgør en væsentlig del af det daglige arbejde. Derudover skal de have et ønske om at blive mere målrettede og stilbevidste i deres kommunikation samt kunne se formålet med at udvikle en kommunikationspolitik, som alle i organisationen kan bruge.
 
Varighed
Kurset er skemasat til 2 dage, men kan forkortes eller forlænges efter ønske. Tid og sted bliver aftalt efter kundens ønske, men a2be kommunikation har et samarbejde med Kirstinelund Konferencecenter i Lystrup ved Aarhus, hvis det har interesse. Kurset kan gentages – med max 12 deltagere ad gangen. Der er ikke noget minimumsantal – dog vil prisen for kurset minimum svare til 4 deltagerpriser.

Pris for 2-dags kursus
6.750 kr. per deltager inkl. kursusmaterialer, lokale og forplejning.
Ved afholdelse i kursisternes egne lokaler er prisen 5.500 per deltager inkl. kursusmateriale.

de lux udgaven
Kurset kan afholdes på Karpenhøj Naturcenter, Hotel Koldingfjord eller andre kursus- og konferencesteder af tilsvarende karakter i smukke omgivelser. Programmet kan således kombineres med en overnatning og række håndplukkede og relevante oplevelser og aktiviteter, som tilfører kurset en ekstra dimension.
 
Prisen for et de lux kursus vil i udgangspunktet være en fast pris ud fra de aktiviteter, der bliver aftalt og ikke efter antal deltagere. Hvis deltagerne kommer fra forskellige virksomheder – fx via et erhvervsnetværk – kan prisen selvfølgelig blive delt efter antal deltagere.
a2be kommunikation | 8250 Egå  | Tlf.: 2891 5150